Friday, May 15, 2009

BERKORBANLAH ADIK-ADIKKU!!!

ASSALAMUALAIKUM....
Agak lama juga saya menyepi dari mencoret ape yang terbuku di hati ini. blh dikatakan minggu lepas adalah minggu yang amat sibuk dan minggu yang amat memenatkan. namun inilah yang terpaksa diharungi kerana saya telah memilih untuk berada pada jalan ini. fuh, aku blh klasifikasikan memilih jalan ini seperti memakan hempedu. amat pahit, kelat...pedih untuk menghabiskan hempedu, namun sekiranya dapat menghabiskannya, kepuasan yang dapat dinikmati. begitu juga jalan ini. amat payah dan penuh dugaan, tapi nikmat dan kemanisan yang dirasai itulah yang memberi kekuatan untuk meneruskan langkah ini. blh tahan jugak ayat saya ni kan? blh la buat novel nanti. kikiki....

Erm...sebenarnya saya nk cerita aktiviti saya sepanjang minggu lepas. cerita ni bermula dengan....ape ek????
ah...habis je last paper 8hb tu, lps solat jumaat, saya terus ke MELAKA... naik bas..dari UTHM ke BP naik bas...dari BP ke MELAKA naik bas lg...smpai je kat MC, naik bas lg untuk ke tempat yang ditujui...barape kali naik bas da...smpai lbh kurang pukul 8 mlm..penat2...terus je solat jamak maghrib dgn isyak...pastu terus ade keje yang nk kena buat...xpe la, ni la yang dikatakan tarbiyah!!!

Duduklah saya berprogram kat sana lbh kurang 4 hari.Kesian tngk kat adik2,kena belasah tp xpe la...tarbiyah!!!...12hb tu bertolak balik ke UTHM...naik bas lg...tp xpe, tarbiyah!!! Smpai kat U lbh krng pkl 1.00ptg. tak abis penat,ptg tu pkl 2.30ptg dah stat meeting Kelab Iqra' plak...
bermeeting la saya selama 2 hari turut2...rest pun time nk solat dgn makan jew...wa..penatnya!!!

Habis je meeting utk penambahbaikan program semester depan...saya tolonglah plak sahabat2 yang nk berpindah rumah...xde la byk sngt pun tp dapat la jugak ringankan beban diorang. kesian,byk sngt barang2 yang perlu dipindahkan. dah la kaki tangan xcukup. yg ade ramai, tp biasa la ramai yang berlagak diva...diva la sngt!!! nyampah aku tngk..jgn hrp la aku nk respect korang eh si diva tahi kucing!!...yg bertungkus lumus mengerah kudrat hanya beberapa kudrat je, Abg Amir, Abg Zaim, Syafiq Rahman...pastu ade la jgk shbt2 lain yaang tolong mcm Abg Sar, Fad, Abg Rizan, Abg Hadi.... tuan badan yang nk duduk rumah tu nanti, lepak je keje...hampeh!!! ko tahu hampeh tu ape??? hampeh tu sampah la woi....amik ko rasakan!!!
kata ber'organisasi' tp xde lngsng rasa nk tolong sesama shbt...

Dah la,aku pun malas nk pkr psl org mcm tu...xde faedah...memeningkan kepala lg la...
pastu aku pun beli la tiket ke Perak, nk pi rumah kakak. ma dgn abah pun ade kat sana. blh balik skali dgn diorang. x sempat nk tolong smpai habis pindahkan barang2 sahabat yg bertungkus lumus tu. saya pun terpaksa balik!!!
ape yang saya nk cerita sebenarnya ni ek?? xde pape cuma terdetik di hati saya, banyaknya pengorbanan yang terpaksa diberikan. x kira dari sudut duit mahupun tenaga. untuk adik-adik yang baru sahaja melafazkan 'ikrar' untuk menjadi sebahagian dari warga kami ini semoga korang sume tabah dan sabar menghadapinya.... inilah sunnah orang yang berjuang!!! sama2lah kita berganding bahu dalam menjalankan dakwah kampus ini... I'Allah setiap perkara yang kita lakukan akan bertambah kuat dan menjadi semakin mudah. Sesuai dengan Firman Allah didalam Surah As-Saff ayat 4 yang bermaksud:

"Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur, mereka seakan-akan seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh"
(Surah As-Saff, Ayat 4)

Sama-samalah kita mengaplikasikannya dan semoga kita terus istiqamah dalam jalan yang penuh onak duri ini. TAKBIR!!!

No comments:

Post a Comment